tabara de germana

Cum a fost la tabara de germana pe tema științe?

Tabara de germana pe tema științe a avut loc în perioada 8-12 iulie și face parte din seria programelor de tabere pentru cei mici, organizate de Asociația Gutenberg. Săptămână a fost una foarte interesantă, în care ne-am jucat, am învățat sau experimentat ca niște adevărați oameni de știință.

După cum știți, Asociația Gutenberg oferă o gamă variată de posibilități în domeniul taberelor de germană. Ne adresăm mai multor categorii de vârstă: organizăm tabere pentru elevii din clasele 0-4, pentru cei din clasele 5-8 și chiar și pentru liceeni.

Taberele de zi sunt dedicate celor mici, iar Școala de vară este dedicată elevilor de liceu. Tabăra de zi are loc pe parcursul unei săptămâni în intervalul orar 9-17, fără cazare, însă cu 3 mese și 2 gustări incluse. De asemenea, toate materialele necesare pe parcursul programului sunt puse la dispoziție de echipa Gutenberg. Programul de o săptămână promite multe activități interactive, noi prietenii și învățarea vocabularului de baza din domeniul ales.

În a doua săptămână de tabere, am studiat științele (chimie, fizica, astronomie, ecologie și anatomie) în limba germană, împreună cu elevii claselor 0-4.

Cel mai mic participant a avut 4 ani și jumătate, iar cel mai mare 11, însă noi ne-am asigurat de împărțirea optimă pe grupe, astfel încât fiecare să poată primi o experiență frumoasa de la tabara de germana.

tabara de germana

Ce a însemnat tabara de germana pe tema științe?

După cum am spus, când spunem științe, ne gândim la un orizont vast de materii de studiu. Noi am încercat să cuprindem cât mai multe în program și am descoperit, alături de participanți, lumea fascinantă a științelor. Am reușit acest lucru prin prezentări animate, experimente sau metode creative de învățare.

În această călătorie științifică, cei mici au pornit alături de Ana, Sophia, Iulia și Andreea.

ANA BEDNAR (20 de ani)

Ana studiază în Cluj, la specializarea Studii Europene și Relații Internaționale, în limba germană, în cadrul Universității Babeș-Bolyai. Știe germană de mică și a urmat școala la secția cu predare în limba germană maternă. Îi place foarte mult să lucreze cu cei mici, dar și să se implice în activități care aduc un plus de valoare lumii.

SOPHIA NIGGEMEIER (19 ani)

Sophia a locuit în ultimul an la Cluj. Ea vine din Germania și a ajuns aici printr-un program de voluntariat internațional. Pe parcursul acestui, an a fost educatoare pentru copii din medii dezavantajate din zona Clujului, lucru care i-a plăcut foarte mult. Astfel, Sophia a învățat și română de la cei mici. Când a auzit de taberele de germană organizate de noi, a spus că acesta este mediul perfect în care poate continua să îi ajute pe cei mici în procesul de învățare a limbii germane și nu numai.

IULIA DRĂGOESCU (19 ANI)

Iulia este studentă la Comunicare și Relații Publice în limba germană, la Cluj. Studiază încă de mică limba germană, aceasta fiind una din pasiunile ei principale. Când era în liceu, visa să devină profesoară de germană, pentru a da mai departe cunoștințele ei. Tabarele de germană sunt o oportunitate să exerseze acest lucru într-un mod creativ, nonconformist.

ANDREEA MOIGRĂDEAN (18 ANI)

Andreea este o persoana activă, plină de energie. Ea consideră că lucrul cu cei mici este o oportunitate de a-i ajuta pe aceștia să se dezvolte. În viziunea Andreei, cei tineri construiesc viitorul și este frumos să îi putem însoți pe acest drum. Andreea abia așteaptă să cunoască viitorii participanți și să descopere împreună lucruri noi.

 

Echipa de traineri este coordonată de Andreea Breaz (25 de ani), fondatoarea Centrului de Limba Germana Gutenberg. Andreea este fostă studentă a Facultății de Studii Europene, dar și a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației. Pe parcursul taberei, a ajutat echipa la alegerea temelor și a ideilor de desfășurare a programului didactic.

tabara de germana

Cum a decurs tabara de germana pe tema științe?

Ziua 1.

Fiecare dintre taberele noastre începe cu o „zi de cunoaștere”. Ne jucăm pentru a crea o atmosferă veselă și pentru a începe să legăm prietenii. Tot în prima zi, avem primul contact cu tema principală a programului. Așa s-a întâmplat și la tabăra de științe. Noi i-am întrebat pe cei mici ce înseamnă științele pentru ei, acesta fiind motorașul unor discuții fascinante.

Prima zi este, de asemenea, dedicată stabilirii regulilor taberei. Noi facem acest lucru într-un mod diferit, creativ și amuzant. Ați ghicit, ne jucăm din nou. Echipa a creat un joc de tip „board game”, prin care cei mici descoperă reguli de bază pentru buna noastră înțelegere pe tot parcursul programului. Astfel, reguli precum „Nu vorbim în același timp” și „Nu plecăm fără să anunțăm” sunt explicate și, credem noi, mai bine înțelese prin acest mod de abordare.

Noi punem mult preț pe creativitate și dezvoltare. De aceea, la finalul primei zile, cei mici au realizat fiecare cate un caiet de notițe. Astfel, ei vor putea nota cuvintele învățate din domeniul științelor.

Ziua 2.

După cum spuneam, științele sunt o temă foarte complexă și interesantă. În a doua zi, am ales să descoperim două dintre acestea: fizica și chimia. Am discutat despre fenomenele naturale în ceea ce privește fizica și apoi am plantat boabe de fasole, pentru a observa procesul de creștere într-o săptămână. Pentru chimie, am pregătit ceva special, ce știm că le-a făcut foarte mare plăcere copiilor: experimente. Spațiul a fost, astfel, transformat într-un laborator, iar fiecare participant și-a luat rolul de savant foarte în serios pentru această activitate.

Ziua 3.

Ziua a treia a fost dedicată astronomiei și ecologiei. După ce ne-am plimbat prin spațiu și am făcut cunoștință cu planetele, stelele și asteroizii, am realizat că singura planetă unde există viață este Pământul. De aceea, ne-am gândit cum putem proteja mai bine planeta, pentru că ea este cel mai de preț lucru pe care îl avem.

Ziua 4.

În a patra zi, focusul a fost pus pe biologie și anatomie. Am învățat, tot prin joc, părțile corpului și apoi ne-am testat simțurile, recunoscând diverse alimente, sunete sau materiale. Apoi, pe echipe, am creat omuleți de dimensiuni reale, pe care i-am pictat și le-am atribuit organele învățate anterior.

Ziua 5.

Ultima zi este o zi foarte importantă a programului, deoarece recapitulăm tot ce am învățat în timpul săptămânii și facem o sesiune de feedback. Astfel, cei mici exersează gândirea critică, iar noi vedem ce am făcut bine și ce nu. Considerăm că aceasta etapă este utilă atât pentru participant, cât și pentru traineri.

De asemenea, în ultima zi, cei mici au primit diplomele și au luat acasă cu ei roadele unei săptămâni frumoase și productive.

În afara de cele menționate, am petrecut împreună mult timp în aer liber în pauzele dintre activități. Locația Liceului Teoretic Elf din incinta Colegiului Tehnic Energetic (str. Pascaly, nr. 2-4) dispune de mic părculeț, cu foișor și spații de joacă. Astfel, nu doar am învățat despre natură, ci am și petrecut timp înconjurați de iarbă, copaci și aer curat.

tabara de germana

Haide și tu la tabara de germana!

Dacă ți-am stârnit interesul și dorești să participe și copilul tău la o tabara de germana Gutenberg, te invităm să ne urmărești paginile de Facebook: Centrul de limba germană Gutenberg și Asociația Gutenberg. În plus, acest articol dezvăluie multe dintre beneficiile participării la o astfel de tabără. Vă așteptăm la taberele noastre!

 

Autor:

Editor: Ștefana Rarău